1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Galya'da Törenler ve Ritüeller

'Kadim Bilgelik' forumunda Rune Mistress tarafından 15 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Rune Mistress

    Rune Mistress Administratör

    Roma işgalinden önceki bağımsız Galya' da kimi ritüelller metinler sayesinde bilinmekte. Posidonios, Galyalıların sağa doğru dönüp iki büklüm olarak dua ettiklerini yazmış. Bir başka kaynak ise Druidler'in uyguladıkları biçimiyle meşe öksesi toplanışını anlatır (İmparatır Tiberius zamanında bu uygulama yasaklanmış): Ağacın dibinde ritüelllere uygun olarak dinsel bir şölen düzenler ve boynuzları o zaman ilk kez bağlanan iki beyaz boğa getirirler. Beyaz giymiş bir rahip ağaca çıkar, ökseyi altın bir satıda keser ve bunu beyaz bir sabunun üstüne koyar. Daha sonra kurbanları keserler. "Ayrıca selago ile samolus toplarken gösterilmesi gereken özenden de sözeder: Birisi cübbenin sol yeninden geçirilen sağ elle, diğeri aç karnına ve sol elle toplanır.

    En erken İS 1. yüzyılın ortalarına rastlayabilecek Coligny tabletinden öğrenilene görea Gal takvimi, ay ve güneş takvimiydi: Caesar'ın dediğine göre Keltler günleri gün olarak değil, gece olarak sayarlardı. Ancak aralıklarla güneş döngüsü de eklenmiştir. Takvimde tanrı adları bulunmaz, ancak bazı ifadeler mevsimlik şölenlere bağlanabilir: Bunlardan birisi muhtemelen Kasım başında, öte dünya ile kumlan iletişimle ilgilidir; belki de kehanetle ilgili bir işlemi çağrıştıran diğeri "sopa atma" dır. Galya' da kahinlik belgelenmiştir: Diğer halklarda olduğu gibi kuşların uçuşlarına, kurbanların bağırsaklarına göre ve ayrıca insan kurban edildiğinde, ölen kişinin düşme biçimine, çırpınışlarına ve kanın akışına göre fal bakılırdı.

    Galya bağımsızken ayinler çoğunlukla açık havada yapılırdı. Fetihten yüzyıl sonra Lucanus, bu kutsal yerler konusunda çeşitli bilgiler aktarırır.Ağaç heykellerle donatılmış görünen bu açık hava sunağıyla ilgili arkeolajik bilgiler yoktur: Bunlar kolayca çüriiyecek malzemelerdir. Burada yalnızca işlenecek ağaçların değil, (Lucanus'un aktardığına göre) pınarların bulunması da dikkate değerdir. Aynı bağdaştırma, geç Galya-Roma çağında Seine Nehri'nin kaynaklarındaki sunaklar için yapılacaktır. Burada ı963 'ten beri süre gelen kazılarda yüzlerce tahta sunak (ilginç şekilde tanrı heykelleri değil) bulunmuştur. ı968'te aynı türden binlerce nesne de Chamalieres'de bir kaynakta bulunmuştur. Görünüşe göre her iki durumda da, Kelt çağına kadar uzanan iyileştirici tanrılara yapılmış sunaklar söz konusudur, ancak bunların somut olarak nasıl yerleştirildiklerini bilinmiyor.


     
Etiketler: